קידום התוכנית להשאלת ספרי לימוד

חבר המועצה מטעם סיעת ביחד, אביהו סופר, העלה לסדר היום של מועצת העיר תוכנית להשאלת ספרי לימוד בבתי הספר. בעקבות ההצעה הוחלט במועצה להקים וועדה שתבדוק את צרכי ההורים ותביא הצעות ליישום התוכנית בהקדם, כך שתוכנית השאלת ספרי הלימוד תוכל לצאת לפועל כבר בשנת הלימודים הקרובה.

תוכנית להשאלת ספרי לימוד כבר פועלת במספר מועצות עירוניות ברחבי הארץ, וחבר המועצה אביהו סופר (ביחד) בדק את הנושא לעומק בחודשים האחרונים, עד שגיבש הצעה שהובאה לסדר היום של מועצת העיר. בישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה סקר סופר את ממצאי הבדיקות שערך, כולל סיורים שערך בחולון ובדיונים שהתקיימו עם ראשי מנהל החינוך בחולון, שם כבר מתקיימת תוכנית כזו.

בישיבת המועצה הוחלט על מינוי וועדה, ברשות מנכל העירייה איציק ישראל ואביהו סופר בעצמו. מטרת הוועדה היא לבחון את הדרוש לביצוע הפרוייקט ולדאוג ללוח זמנים ריאלי על מנת להכניס את פרוייקט השאלת ספרי הלימוד לבתי הספר כבר בשנת הלימודים הקרובה.
אביהו סופר מסביר כי מדובר ביוזמה של משרד החינוך במסגרת המאמצים להקל על ההורים את נטל התשלומים השונים. עלות רכישת ספרי הלימוד השנתית עומדת כיום על 500-1000 שקל לתלמיד, ואף יותר מכך, כשהסכום עולה בכיתות הגבוהות. עלות השאלת הספרים תעמוד על 320 ₪ לכל ילד, כך שמדובר בחסכון של מאות שקלים לילד בשנה. כאשר מדובר על הורים שיש להם יותר מילד אחד בגילאי בית הספר, החיסכון אך יכול להגיע לאלפי שקלים בשנה.

"זהו תהליך שמדינת ישראל התחייבה להוציא לפועל כך שהוא אינו נתון לשיקול דעתה של העירייה", אומר סופר. המטרה היא, אומר סופר, כי נושא השאלת הספרים יופעל דרך מינהל החינוך העירוני, ויכלול הקמת גוף שפעילותו תרוכז על ידי רפרנטים. הרפרנטים יעבדו מול הספקים ומול בתי הספר, יוציאו את אגרות התשלום להורים ויקצו את הספרים הנדרשים לכל בית ספר.

"פרוייקט השאלת ספרי הלימוד נמצא בסבסוד מדיני" מסכם סופר, "והוא אמור להפוך לרווחי תוך 4 שנים. הפרוייקט מאפשר להעניק סיוע משמעותי למשפחות מעוטות יכולות. לשמחתנו ראש העיר תומך מאוד ברעיון השאלת הספרים ומטרותיו, ומעודד את תחילת הפרוייקט בהקדם, כך שיש מספיק זמן להתארגנות מתאימה לפני תחילת שנת הלימודים הבאה. כהרגלנו בקודש, עומדת סיעת ביחד לשירות התושבים ודואגת לרווחתם."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *